- Start processen tidligt, lav en procesplan/milepælsplan og husk deadlines.
- Vores erfaring er, at de bedste cases bliver til i samarbejde mellem bureau(er) og kunde.
- Afklar med kunden om, I må offentliggøre data. Sådan undgår I at må trække casen ud af konkurrencen i sidste øjeblik.
- Overvej alle mulige effekter – Eksempelvis øget salg/omsætning, antal nye kunder, antal click, længden af ophold på websites, antal downloads m.fl.
- Dataindsamling er nøglen.
- Casens struktur, tydelighed og fortællermæssige ”drive” er med til at sælge casen.
- Gør casen åben og ærlig: Indrøm hullerne i stedet for at skjule dem.
- Økonometri og salgsmodellering kan hjælpe – men er ikke essentielt.
- Understreg den nye viden og læringsaspekterne i casen.
- Husk at korrekturlæse din case inden du indsender den – Vinder I trykker vi den nemlig i Reklamen til Eksamen.