Case

Årets Markedsfører

Årets Markedsfører

Motivation fra Kreativitet & Kommunikations bestyrelsesformand, Jens Peter Jensen

Jeg har igen i år fået den store ære at overrække prisen Årets Markedsfører 2018. Det er en pris man ikke kan ’melde sig til’. Det er en særpris, hvor det ene og alene er Kreativitet & Kommunikations bestyrelse, der vælger den værdige modtager. Vi ønsker med Årets Markedsfører at hylde den dygtige markedsfører. En annoncør der investerer i kreativitet og kommunikation. Uden dem ingen os. Årets Markedsfører er en vaskeægte dansk erhvervssucces, skabt af alle mulige årssager der går op i en højere enhed. Der er sikkert også lidt held og timing blandet ind. Men når virksomheden i over 10 år leverer fremragende resultater med samme topchef, har han eller hun sikkert også en væsentlig indflydelse på fremgangen. Det tror vi vedkommende har, selvom han – og ja, det er en han – sikkert vil forklare det med alt andet end egen performance. Vi i bestyrelsen tror på, at en meget væsentlig faktor for virksomhedens succes er den excellente markedsføringsapproach og kompetence. Det er ikke en enkeltstående markedsføringsaktivitet vi hylder i år. Vi vil i år hylde den totalt toptunede marketingsindsats på tværs af alle brandets touchpoints.

”This is the era of customer experience” siger eksperterne. Årets Markedsfører 2018 er excellent til at skabe gode kundeoplevelser på nettet og i butikkerne. Vi bliver som kunder taget i hånden fra A til Z, og føler os rigtig godt tilpas. Virksomheden tillader sig oven i købet, først at producere produktet efter vi har bestilt og betalt – men det gør ikke noget, for der er forventningsafstemt ved købet, og du ved nøjagtig, hvor dit køb er i processen. Jeg har selv oplevet det gennemtænkte efter-købs kommunikations flow – det er state-of-the-art.

Det er så tydeligt i al deres kommunikation, at passionen og virksomhedens DNA er kærligheden til design og kreativitet. Der bliver ikke gået på kompromis og det gennemtænkte design er gennemgående på alle kanaler.

Årets markedsførers CEO – som I ser heroppe lige op lidt – er CEO i juridisk forstand, men ynder selv at oversætte egen titel til Creative Executive Officer, for at understrege vigtigheden af kreativitet i udvikling af virksomheden. Det er en mand der i en årrække konsekvent har eksekveret på en tidlig vision om, hvordan e-handel og butikker skal spille sammen. Clicks and mortar. Og det er en virksomhed og en mand på toppen, der betragter bureausamarbejder som partnerskaber, hvor sjov og tillid i teamet, er selve forudsætningen for at skabe gode resultater.

Kære alle, aftens første pris. På vej mod milliarden i omsætning – Prisen som Årets Markedsfører 2018: BOLIA ved CEO Lars Lyse Hansen

01 01