Case

Do it forever – En effektiv trilogi med en happy ending

Do it forever – En effektiv trilogi med en happy ending

Hvordan udnytter man medvinden fra en kampagne, der handler om at tage på ferie og have sex for at løse Danmarks lave fødselstal? Og hvad gør man når fødselstallet er på vej op igen og ens målgruppe er det grå guld, som er færdige med at få børn? Man takker dem for indsatsen og sender dem på eksotisk ferie med en opfordring til at ’Do it Forever’, så de kan få revitaliseret sexlivet. Kampagnen slog Do it for Denmark på adskillige fronter. Samtidig løftede den salget af eksotiske rejser med 49%.

01 01

Juryens Motivation

Do it forever er en vindercase fordi det er en god case i sin egen ret, men det er også en case, der udnytter medvinden fra en tidligere kampagne, der handlede om at tage på ferie og have sex for at løse Danmarks lave fødselstal. Men det budskab du’er ikke når målgruppen er det grå guld – og fødselstallet i øvrigt er stigende…

Kampagnen takker det grå guld for indsatsen, og sender dem på eksotisk ferie med en opfordring til at ”Do it forever”, så de kan få revitaliseret sexlivet – og bygger på indsigter om, at vi ofte er mere aktive på netop dette område i ferierne. Samtidig gøres der op med det noget tabubelagte ”senior-sex”. Kampagnen slog sine to Do it-forgængere på adskillige fronter – og samtidig introducerede man Do it-loyalitetsprogrammet der giver større rabat jo flere børn man har lavet.

Casen fanger også en tidsånd om, at vi skal gøre noget aktivt for at passe på os selv og hinanden. Casen er i en eksekveringsmæssig særklasse, og I sætter ikke Spies’ image over styr ved også at bruge sex som det bærende budskab her. Af resultater fra kampagnen kan nævnes:

  • Omfattende pressedækning og en estimeret PR-værdi på mere end 3,5 mill. kr.
  • Mere end 4.000.000 danske views og en view trough rate på 77%
  • Den løftede salget af eksotiske rejser i kampagneperioden med 73% og målt over vintersæsonen med 49%. Tilmed med en afsmittende effekt på det samlede chartersalg med 13% i vinterperioden.

Juryen var glade for at se, hvordan et tema kan fastholdes og genfortolkes, og dermed holde det lange, seje træk, som på trods af skift af både budskab og målgruppe, gav væsentlige kommercielle resultater.

Derfor vinder I, og vi ønsker jer stort tillykke!

Juryen