Case

Har du gjort en forskel uden at vide det

Har du gjort en forskel uden at vide det

Dette er historien om hvordan en lille pige ved navn Nele og en række børn, der lånte deres krammebamser ud til voksne, hjalp Tryg-familien med at fortælle deres kunder, at de hver eneste dag er med til at redde liv, gøre en forskel og skabe mere tryghed i Danmark. Det blev til to kampager med stor gennemslagskraft i en vanskelig kategori.

Juryens Motivation

”Har du gjort en forskel uden at vide det” handler dybest set om at give kunderne æren for noget, de ikke anede de var en del af. Opgaven var klar – fortæl, at Tryg-kunder støtter Trygfondens initiativer, der skaber tryghed i Danmark. En opgave der både skulle løse de almennyttige målsætninger om, at flere danskere skal tage vare på deres egen tryghed, samt de hårde kommercielle målsætninger der skal øge afsætningen af Tryg-produkter.  Alt sammen pakket ind i to kampagner med hjertestartere og uddeling af krammebamser som omdrejningspunkt.

Men helt enkelt er det ikke at kombinere en effektivitet mellem den almennyttige og den kommercielle verden. Juryen har dog vurderet, at kampagnen har løst udfordringen ganske overbevisende. Kampagnerne er lykkes at bryde igennem i den komplekse finansielle kategori og at kommunikere meningsfyldt med en familiefortælling. Endvidere vurderer juryen, at der tale om en yderst veldokumenteret case der transparent redegør for de opnåede effekter. Tillykke.

Juryen