Case

Hjerteredder

Hjerteredder

Hver dag falder 11 danskere om med hjertestop og af dem overlever i gennemsnit kun én. Hjerteforeningens Hjerteredderkursus skal lære danskerne at træde til ved hjertestop, så flere overlever. Med det kreative greb og en intelligent medieoptimering formåede kampagnen at skabe stor effekt. På bare syv uger havde over 13.000 danskere tilmeldt sig et Hjerteredderkursus. Med en VTR på over 50% samt en average watch time på 53 sekunder, var målgruppens tid med kampagnen overvældende.

Juryens Motivation

Hver dag falder 11 danskere om med hjertestop – kun 1 overlever. Flere liv kan reddes hvis flere er uddannet til at give hjælp inden ambulancen kommer frem. Det var afsættet for kampagnen: at få flere danskere til at kunne træde til ved hjertestop. Juryen er særligt imponeret af kampagnens evne til at få greb i os ved at bringe dramaet og virkeligheden tæt på os. En kampagne der kommer tæt på og puffer venligt til samvittigheden. Og selvom et reddet liv ikke skal opgøres i en marketingkampagnes KPI’er, synes juryen, at kampagnen er velunderbygget med kvalificerede mediestrategiske overvejelser og målbare resultater på tværs af kampagnemålsætninger. En kampagne med hjerte, der gør sig godt både i reklameverden og i virkeligheden.

Tillykke.

Juryen