Case

Lige Over Grænsen – et underholdningsbrand er født

Lige Over Grænsen – et underholdningsbrand er født

Dette er historien om, hvordan Fleggaard i et faldende marked gjorde sig relevant over for en helt ny målgruppe, som ikke troede, at de skulle ned over grænsen. Over 6 episoder og flere 100 stykker indhold følger man Casper Christensen bevæge sig ud på et underholdende skråplan med fnugruller og tequilaflasker. Gennem en effektiv distribueringsstrategi konkurrerede serien med landets største TV programmer med 1,7 millioner unikke afspilninger og 33% øget kendskab hos den nye målgruppe.

01 01

Juryens Motivation

Som markedsleder, stod Fleggard overfor en stor udfordringen med en grænsehandel der var stærkt faldende. Hvis ikke nye kundegrupper blev fundet, så fremtiden dyster ud, og grænsehandlen var i risiko for at dø med målgruppen.

Situationen blev yderligere kompliceret af, at målgruppen blokerede Fleggaards traditionelle reklamekommunikation med deres ”nej tak”-skilte og ad blockere.

Løsningen blev at støve en 9 år gammel kommunikationsplatform af og give den nyt liv, for derigennem at nå ud til målgruppen med noget andet end den traditionelle ”pris-kommunikation”. Samtidig blev Casper Christensen valgt som medie for at understrege, at det faktisk var helt fint at grænsehandle.

Og det virkede! Af flotte resultater kan nævnes:

  • Kendskabet til Fleggaard hos kernemålgruppen steg med 33%, og samtidig steg opfattelsen af, at det kan betale sig at handle i en tysk grænsehandelsbutik med 14%
  • Kampagnen opnåede opmærksomhed igennem 1,7 mio. unikke afspilninger eller 75.000 timers samlet afspilning
  • Og sidst, men ikke mindst, steg online-ordrerne med 16%

Juryen har lagt særlig vægt på jeres evne til at konfrontere en udbredt, og mindre positiv, holdning til grænsehandel, og lykkes med at få vendt denne til, ikke bare en mere positiv holdning, men også til penge lige ned i kasssen. Derfor er vi glade for at kunne præmiere en rigtig god case – Stort tillykke!

Juryen