Case

Nederen Forældre 3

Nederen Forældre 3

Denne case er 3. kapitel i fortællingen om Nederen Forældre (”Hold den nederen” 2014/15 & ”Nederen er Kærlighed” 2016).

Det er en afsluttende case, der viser, at fastholdelsen af en stringent kommunikations- og mediestrategi med forbilledlig kreativ eksekvering over en 4-årig periode ikke alene kan engagere online og ændre holdninger, men også kan ændre konkret adfærd og blive en del af målgruppens hverdag og vaner.

01 01

Juryens Motivation

Kampagner der skal ændre holdninger er aldrig en let opgave. Denne kampagne er et godt eksempel på, at et langt sejt træk, bygget på samme indsigt og strategi samt ikke mindst eksekveret på fornem vis, kan lykkes med kunststykket.

Kampagnen har igennem 3 år holdt et højt niveau, og den svære 3’er leverer en række imponerende resultater, herunder blandt andet en fordobling i antal involveringer og eksponeringer i forhold til den sidste kampagne – og det til et 10% mindre budget.

Vigtigst af alt kan vi konstatere, at kampagnen har fået antallet af forældre der aktivt forsøger at få deres børn til at anvende cykelhjelm fordoblet siden 2016 og at antallet af børn i alderen 10-12 år der anvender cykelhjelm nu for første gang er over 75%.

Vi takker Filips far og siger tillykke til &Co og Orchestra samt Rådet for Sikker Trafik & Trygfonden med deres AEA for Nederen forældre 3.

Juryen