Case

Red din Fars-dag

Red din Fars-dag

Ved at gøre Fars dag til Red din Fars-dag aktiverede vi over blot 3 uger 209.000 18-50 årige til at tage en samtale, der for Kræftens Bekæmpelse allerede har været guld værd og på sigt har potentiale til endnu mere. F.eks. at redde de unge, voksnes fædre. Kampagnen
outperformede markant på alle væsentlige parametre – herunder organisk reach og engagement rates på henholdsvis 1.600% og 10.000% over benchmark og en effektivitets-ratio på de 3 vigtigste hovedmål på mellem 69:1 og vanvittige 177:1

Juryens Motivation

Juryen var i tårer over denne case! Både i forhold til det kreative indhold, men så sandelig også over de opnåede resultater. Et pragteksempel på en kampagne, der veksler et lavt mediebudget til en høj emotionel score og sympati. I en verden hvor man søger at give navnedage et autentisk indhold, er det befriende at se de klassiske sokker og en god flaske vin afløst af mere tungtvejende dialog og et blidt puf. Ovenikøbet i en sommertid, hvor valgkanonerne kørte i højeste gear og levnede ringe plads og ørenlyd.

Ved at gøre fars dag til Red din Fars-dag aktiverede den blot tre uger lange kampagne hele 209.000 18-50-årige til at tage en samtale om de syv tegn på kræft. Kampagnen outperformede markant de klart opstillede målsætninger og leverede samtidig klart over benchmark for tilsvarende aktiviteter. Det var en fornøjelse at læse denne case om et svært emne, hvor indsigterne bruges intelligent til at få kampagnes budskaber ud gennem nok de vigtigste influencers i mændenes liv; deres børn.

Udfordringerne fremstår tydeligt og målsætningerne er fra start klart beskrevet. Samtidig er problemstillingen virkelig gennemtænkt og både væsentlige udfordringer, den strategiske løsning og en flot eksekvering er alt sammen nøje og grundigt beskrevet. De stærke resultater taler deres tydelige sprog. For Kræftens Bekæmpelse, for Danmark og for mændene og deres kære har kampagnen allerede været guld værd – og den har på sigt potentiale til endnu mere.

Så et stort tillykke herfra til Kræftens Bekæmpelse og Robert/Boisen & Like-minded.

Juryen