Case

The DNA Journey

The DNA Journey

The DNA Journey is a creative idea conceived to bring momondo’s purpose to life. It shows how the use of creativity and a purpose driven platform can generate long-term effectiveness well beyond the means of traditional media. To date, the film has been viewed +480M times with +14.8M engagements. And as a direct-led effect of the immense emotional impact the campaign has generated globally, momondo has experienced an 8% increase in global penetration and a 2% increase in global market share.

01 01

Juryens Motivation

Der er flere forhold i denne case, som udfoldes i jagten på virksomhedens DNA, og som samtidig involverer brugerne i denne jagt. Som søgemaskine for rejser bliver der elegant spillet på spørgsmålet om, hvor rejsen skal gå hen, og hvilke oplevelser der mon venter. Samtidig har Momondo grundlæggende et ønske om, at vi som brugere forbliver nysgerrige og open-minded i vores tilgang til verden.

Kampagnen har nået mange mennesker, og opnået massiv omtale i medier verden over. Men, i AEA sammenhæng er dette ikke tilstrækkeligt for at tale om effektivitet. Som jury ønsker vi også at se kommercielle resultater.

Og det må man sige, at vi har fået i år, hvilket også er grunden til, at Momondo kommer på podiet i år. På de blødere effekter, såsom øget fokus på tolerance og diversitet samt det at medvirke til at understøtte en bevægelse mod fordomme, har resultaterne været markante, og fortsætter med at være det.

Blandt kampagnens resultater skal her nævnes:

  • Kampagnen generede earned media for mere end 160 mill. dollars
  • 8% øget trafik til websites, heraf 6% nye brugere.
  • En vækst i markedsandel på mere end 2%.

 Juryen var glade for at se det store omfang af engagement og det faktum, at jagten på eget DNA ikke blot blev en personlig rejse for den enkelte, men en debat der kunne trækkes op til et niveau, der angår os alle på planeten. Derfor vinder I og vi ønsker jer stort tillykke.

Juryen