Hvad er AEA?

Og hvorfor skal vi deltage?

I en konstant foranderlig verden, kræver det mere end blot en god idé at få succes. Reklamer og kampagner er en central del af virksomheders værdikæde, og med en AEA i hånden har I et bevis for, at jeres markedsføring virker. En AEA betyder altså, at I har forbundet annoncørens produkt med målgruppen og bevist, at den gode idé også er rentabel og den rette for kunderne.

Advertising Effectiveness Award også kendt som AEA, blev uddelt for første gang i år 2000 og siden da er betydningen af at vinde en af de ti priser, særligt Grand Prix’en, steget støt. AEA er inspireret af den britiske IPA Effectiveness Award, og har som hovedkriterie, hvorvidt en kampagne har udmøntet sig i et konkret, økonomisk afkast for annoncøren. AEA ser både på den kreative, originale idé og om markedsføringen har haft en økonomisk effekt på bundlinjen.

 

Til det årlige awardshow, som afholdes i slutningen af november, uddeler vi ti priser i alt inklusiv årets Grand Prix. De ti vindere udvælges af juryen, som I kan se lige her. Derudover uddeles også en særpris; Årets Markedsfører. Den uddeles til den virksomhed og marketingsdirektør som ekstraordinært investerer og prioriterer i kommerciel kommunikation. Det er udelukkende bestyrelsen i Kreativitet & Kommunikation, som beslutter hvem prisen skal tildeles.

Hvorfor skal vi deltage i AEA?

Ved at deltage i AEA har I mulighed for at sammenligne jer med resten af branchen og vise annoncørerne, at jeres rådgivning og ekspertise er guld værd.

Er I klar til at vise hvor effektive I er?

01 03